تقابل مراجع با دولت، کذب و ساخته دشمنان است

آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار مدیران خبرگزاری فارس تاکید کرد: هیچ تقابلی بین حوزه علمیه و مراجع با دولت نیست و این کذب و ساخته دشمنان است. 
  
آیت الله مکارم شیرازی عصر پنجشنبه در دیدار مدیران خبرگزاری فارس که در بیت ایشان صورت گرفت، در واکنش به برخی فضاسازی‌ها در جامعه مبنی بر این که حوزه علمیه قم در تقابل با دولت قرار دارد، تاکید کرد: با صراحت می‌گویم هیچ تقابلی بین حوزه علمیه و مراجع با دولت نیست و این کذب و ساخته دشمنان است. 
ایشان ادامه داد: البته انکار نمی‌کنم گله‌هایی در بین هست اما تقابل نیست؛ مخصوصاً در شرایط کنونی که انسجام بیش از هر زمان دیگر لازم است و دولت، ملت، مراجع و روحانیت و قوای سه گانه باید با همدیگر انسجام داشته باشند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: دلیلی ندارد در شرایط کنونی بین مراجع و دولت تقابلی وجود داشته باشد؛ البته گله‌هایی است که تصور می‌کنم با تدبیر قابل رفع است.

وی با ابراز تأسف از این که رسانه‌های غربی در انعکاس اخبار صداقت ندارند، گفت: رسانه‌های غربی همواره اخبار را سانسور و علیه نظام اسلامی شیطنت می‌کنند و این مغایر اصل صداقت است.

مکارم شیرازی تصریح کرد: برخی مواقع اخباری در کشور که جنبه محرمانه هم ندارد، منتشر نمی‌شود، ولی خارجی‌ها منتشر می‌کنند؛ این نشان می‌دهد که آنها بر اخبار مختلف احاطه دارند و به آن جامعیت بخشیده‌اند که لازم است رسانه‌های ایران نیز در این راستا فعال‌تر عمل کنند.  

مکارم شیرازی، محبت و دوستی ملت‌های مسلمان به نظام جمهوری اسلامی ایران را مورد اشاره قرار داد و در عین حال افزود: متأسفانه بعضاً خیلی از دولت‌های مسلمان تحت تأثیر صهونیست‌ها و آمریکایی‌ها علیه نظام اسلامی و مسئولان جبهه مخالف و متضاد گرفته‌اند؛ اگرچه ملت‌ها دل در گرو انقلاب اسلامی دارند.
وی افزود: اگر بتوانیم اخبار را سریع و صادقانه به ملت‌های مسلمان منتقل کنیم، چه بسا موثر‌تر خواهد بود.

مکارم شیرازی به موج تبلیغات سوء دشمنان علیه شیعیان اشاره کرد و افزود: مشخص است که در پشت صحنه این طرح‌ها، آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها قرار دارند و همواره می‌خواهند با ایجاد شکاف در صف متحد مسلمان، یکپارچگی آنان را خدشه دار کنند.
وی متذکر شد: امروز باید شناسایی و اصلاح اخبار تحریف شده از سوی غربی‌ها، جزو وظایف خطیر رسانه‌های داخلی باشد که بتوانند نسبت‌های دروغین به شیعه را که برنامه صهیونیست‌ها و آمریکایی‌هاست، کشف و خنثی کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد