سایت پرشین بلاگ در یکسال گذشته  با مشکلات زیادی روبرو بوده  که اکثرا مشکلات فنی بوده اما با توجه به دستگیری بوترابی مدیر این سایت مشکلات قانونی و احتمالا سیاسی نیز به این مشکلات افزوده شد.

اما هک شدن پرشین بلاگ موضوع ساده ای نیست که به راحتی از آن گذر نمود.

نکته اول :  پرشین بلاگ یک سایت قانونی و ثبت شده بین المللی است که حتی مقداری از سهام آن توسط افراد با نفوذ داخلی و حتی خارجی خریداری شده است که حتی در صورت هک شدن واقعی این سایت هیچ هکری خود را معرفی ننموده و در صورتی هم که شناسایی شود حتما توسط پلیس بین الملل تحت تعقیب قرار خواهد گرفت.

نکته دوم : اکثرا سایت هایی که حتی هک میشوند به سختی این موضوع را قبول کرده و همیشه سعی دارند آن را تکذیب نمایند و حتی خود پرشین بلاگ نیز که در خبر هک شدن فعلی خود به حمله سال گذشته به سرورهای این سایت اشاره کرده در همان حمله سال گذشته نفوذ به سرورها را تکذیب کرده بود و به این نکته اشاره کرده بود که برخی از آی پی های آی اس پی های شهرهای مختلف هک شده که کاربران صفحات پرشین بلاگ را نمیبینند و به هیچ وجه خود سرور هک نشده  است و اکنون جای تعجب دارد که به قول خودشان ساعت 4 صبح سایت هک شده .و پرشین بلاگ 8 صبح این خبر را به تمامی سایت های خبری و ... اعلام میکند.

نکته سوم : سایت پرشین وبلاگ نیز در این هک مورد حمله قرار گرفته بود و حتی بر روی صفحه اصلی آن نام هکرها(محمد و ..) و دلیل آنها برای هک هم موجود بود که نمیدانم چرا بعد از چند ساعت پرشین بلاگ توانست این سایت را به حالت اول بازگرداند ولی سایت مهتر خود یعنی پرشین بلاگ را نه !!!

نکته چهارم : در خبر پرشین بلاگ به شکلی هک شده سایت اعلام شده که هکرهای عراقی و عربی معرفی شده اند و اصل ماجرا نیز از همین نکته آب میخورد ... پرشین بلاگ با 800 هزار کاربر فارسی قصد دارد خود این کاربران را ناراضی و سپس مشکل را نیز به گردن هکرهای عراقی – عربی بیندازد که این موضوع باعث خواهد شد کاربران این سایت ذهنیت منفی نسبت به کشور عراق پیداکرده و با توجه به تعداد بالای کاربران تعداد زیادی از مردم کشور تحت تاثیر این موضوع قرار خواهند گرفت. این در حالی است که ریاست جمهوری و مقام معظم رهبری بارها بر حمایت از دولت شیعه عراق تاکید داشته و کشورهای غربی و بخصوص امریکا و انگلیس بارها به این حمایت و قدرت یافتن دولت شیعه در عراق اعتراض داشته و حتی ایران را متهم به ایجاد نا امنی در عراق مینمایند.

شاید سیستم امنیتی کشور میبایست کمی بیشتر بر این موضوع حساس بوده و تحقیقاتی را در این زیمنه انجام دهد.

هم اکنون پرشین بلاگ دات کام بر روی سرور یک شرکت واسطه کانادایی بی نام و نشان قرار گرفته که از نظر حقوقی هیچ مشخصه ای ندارد