وقتی رادیو جوان خود را نقد می کند!

رادیو جوان

سه شنبه (۲۶/۴) بعد از ظهر وقتی تو محل کارم پیچ رادیو رو می چرخوندم به رادیو جوان که رسیدم ناخوداگاه متوقف شدم چون انگار شنیدم که حرف از نقد این رادیوست. همون اول کار متوجه شدم موضوع از این قراره که یکی از برنامه های عصرشون به اسم "جوونی به وقت فردا" رو به آخره و قراره از شنبه یه برنامه دیگه جای این یکی رو بگیره. رو همین حساب آقایون در اقدامی انتحاری! دست به نقد خودشون و در کل رادیو جوان زده بودند. هنوز چند دقیقه ای نگذشته بود که فهمیدم این دوستان جهت تطهیر اقداماتشون و فحاشی ها و  دروغ سازی ها از شخصیتی "برجسته" چون عماد افروغ دعوت کرده اند!

 البته دعوت این برنامه از افروغ چندان عجیب به نظر نمی رسد اگر در نظر داشته باشیم:از طرفی برنامه فوق الذکر با محتوایی مبتذل به تنهایی سهم عمده ای در تخریب، دروغ پردازی و دشمن تراشی برای نظام را در رادیو جوان دارا ست و از طرف دیگر جناب افرغ نیز در نقدهای یکطرفانه و غیر منصفانه علیه دولت و شخص رئیس جمهور علی الخصوص در مصاحبه با سایت ها و رسانه های خاص! شهرت وافری دارند.

پس از شنیدن این برنامه به نظرم رسید خلاصه ای از آن را مکتوب کنم تا عبرتی شود برای سایرین! (آنچه در ادامه می خوانید فقط آن قسمت هایی است که ذهنم یاری کرد و به خاطر  آوردم)

مجری معلوم الحال برنامه "فرشید منافی" که طی سوال هایی مکرراً سعی در کوباندن منتقدان رادیو جوان داشت هنگامی که با حمایت همه جانبه و صدرصدی افروغ مواجه شد، انگار هنوز از شنیده های خود مطمئن نشده بود. بنابراین از افروغ پرسید "بعضی می گویند حمایت افروغ از رادیو جوان به خاطر مصاحبه های زیاد این شبکه رادیویی با اوست. آیا این درست است؟" و افروغ جواب داد:" نخیر اصلا چنین چیزی نیست. من همیشه از رادیو جوان و هر رسانه دیگری این چنین نقد کند حمایت می کنم" و سپس به دروغ ناشیانه ای متوسل شد و گفت :" اصلا رادیو جوان با من خیلی مصاحبه نکرده"! و جالب اینکه منافی نتوانست جلوی خود را بگیرد و جواب داد:" آقای افروغ حداقل 7 بار من خودم با شما مصاحبه کرده ام!"

افروغ - فرشید منافی

 پس از خداحافظی با افروغ منافی یاداور شد که جهت بررسی عملکرد خود قصد داشته اند با یک               "100  -> افروغ" و با یک "صفر  -> جوانفکر" صحبت کنند و با این چینش بار دیگر -برای آن هایی که نمی دانستند- روشن کرد که اصلی ترین سیبلی که تیر به اصطلاح نقد هایشان بر آن می نشیند احمدی نژاد و نزدیکان وی است. اما از آنجا که جوانفکر (مشاور رسانه ای رئیس جمهور) خلاف مشی اینان حاضر نشده بود نقد هایش بر رادیو جوان را رسانه ای کند، تمدن نماینده مردم شهرکرد که به گفته منافی کمی منتقد رادیو جوان است را دعوت کرده بودند.

آقای تمدن در صحبت هایش گفت که «رسانه های منتقد نباید در نقد روشی را به کار گیرند که به نتیجه نرسد و فقط سوالاتی مطرح شده و بدون دادن پاسخ و نتیجه گیری مخاطب را سرگردان رها کند. بلکه باید طوری عمل کنند که با نقدهای بجا و دلسوزانه و در نهایت یافتن راهکار و پاسخ سوالات مخاطب را راضی نمود.» در اینجا منافی سریع برای خنثی نمودن اثر حرف های تمدن به فرافکنی متوسل شده و راضی نمودن مخاطب را به فریب دادن وی تعبیر کرد!

سپس تمدن به این مطلب اشاره کرد که «بسیاری از مسائلی که به عنوان انتقاد در این رادیو مطرح می شود سوء تفاهماتی است که با یک تماس ساده با مسئولین مربوطه برطرف خواهد شد. اما رادیو جوان به جای این کار به بزرگنمایی این سوء تفاهمات می پردازد و یا سوالات را به صورت طنز مطرح نموده و از مسئولین انتظار پاسخ جدی دارد که با تکرار این اقدامات مسئولین احساس می کنند تمام زحماتشان در یک مقوله به راحتی با یک برنامه فنا می شود و این علت اصلی عدم تمایل مسئولین برای مصاحبه با این رادیوست. »

آنگاه او با اشاره به برنامه جدیدی که قرار است جایگزین این برنامه شود ابراز امیدواری کرد این خط مشی در برنامه آینده اصلاح شود که در این هنگام فرشید منافی به شدت بر انتقادی بودن برنامه آینده تاکید کرد تا خیال تمدن را آسوده کند که: برنامه آینده هم تفاوتی با این برنامه نخواهد داشت. و در نهایت درست هنگامی که تمدن قصد داشت از صحبت هایش نتیجه گیری کند منافی به بهانه اتمام وقت با وی خداحافظی کرد...
 شنیدن این برنامه،حذف نیروهای ارزشی چون وحید یامین پور، و یادآوری صحبت های خجسته رئیس رادیو مبنی بر این که "دست به تغییرات گسترده در رادیو جوان زده ایم!" همه و همه مرا به این نتیجه گیری نزدیک تر می کند که این راه و روش رادیو جوان نه تنها اصلاح نخواهد شد بلکه در آینده ای نزدیک شدت بسیار بیشتری خواهد گرفت.

نظرات 17 + ارسال نظر
شاهد پنج‌شنبه 28 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 06:04 ب.ظ

نظرتو قبول دارم اما این حرف آخرتو که گفتی رادیو جوان از این به بعد بدتر از این میشه بیشتر قبول دارم. خدا رحم کنه

مسعود پنج‌شنبه 28 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 06:06 ب.ظ http://taakhar.blogfa.com

سلام!
در فوتبال ایران چه میگذرد؟!
به بهانه مصاحبه اخیر محسن صفایی فراهانی با شرق

ارمینه پنج‌شنبه 28 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 10:57 ب.ظ http://www.ermineh.blogfa.com/

ای بابا رفیق این اقایون از این سوتی ها زیاد دادن به دل نگیر!
دیگه کم کم حنا شون داره رنگ خودش رو اتز دست میده...

خاتمی نیوز جمعه 29 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 01:25 ق.ظ http://khataminews.blogsky.com

سلام
ممنون از محبت شما...
همکاران دوم خردادی هاله جون را میشناسید؟؟

هادی سلیمانی جمعه 29 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 02:37 ق.ظ http://bahr.blogfa.com

سلام
رادیو جوان را نباید بیخیال شد. واقعا دارد تو آفساید می زند. تصمیم گرفتم یکبار برنامه های یک روز این رادیو را ضبط کنم و بعد گزیده ای از آن را منتشر کنم تا مشخص شود چه گندی دارند می زنند!
موفق باشید

امیر حسین جمعه 29 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 02:58 ق.ظ http://www.amirihosain.blogfa.com

من کلا کاری به آقای افروغ ندارم . چون بحث ایشون یه چیز جزییه ولی جالب کسانی هستند که با تمام این اوصاف باز هم می گن صدا و سیما به نفع احمدی نژاده!!!!!!!!!!!!!!!

مرتضی شیرانی جمعه 29 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 08:53 ق.ظ

ضمن تائید لب کلام شما
لازم میدانم بگویم النجاه فی الصدق

سارا جمعه 29 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 09:22 ق.ظ http://jornalism.pib.ir

سلام لینکتون که تو بلاگم هست هنوز اما در ارتباط با رادیو جوان رسانه ی ملی همیشه گفتم ومیگم اینها از صدتا ماهواره ی خارجی وبی بی سی و... بدترن با کوبوندن ارزش هاو...
تسلیت میگم فوت اقای مشکینی رو

با تشکر از همه دوستان باید عرض کنم طبق آخرین اخبار حال عمومی آیت الله مشکینی خوب است و احتمالا شما خبر اشتباه دریافت کرده اید.
و من الله التوفیق

آخرین اصولگرا جمعه 29 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 11:42 ب.ظ http://rnf.blogfa.com/

؟!

استشهادی فدایی شنبه 30 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 12:03 ق.ظ http://janfada.com

بسم الله سلام
مطلبتون گویا تو سپهر نیوز لینک شده "-:

دانشجوی مسلمان شنبه 30 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 09:35 ق.ظ http://www.haqiqattalab.blogfa.com

سلام برادر!
اجرکم عندالله!
با اجازتون لینک شدید!
التماس دعا-یا علی!

مریم شنبه 30 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 01:00 ب.ظ

فکر کنم افروغ انقدر محبوب شد که برای مجلس بعدی رای بیاره

پیاده رو خاطرات شنبه 30 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 01:36 ب.ظ http://pyaderokhaterat.parsiblog.com

سلام .... متاسفانه مشکل رادیو جوان اساسی‌تر از انتقاد به دولت است. بنظر من اونها پا رو از دایره اسلام‌خواهی بیرون گذاشتند.

تاملات یکشنبه 31 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 12:17 ق.ظ http://www.bazrafkan.blogfa.com

فرمایشت متین است ولی باید محکم تر بزنیم علی الظاهر گوش آقایان سنگین تر از این حرفهاست.
انقلاب فرهنگی نیاز صدا و سیما است. البته نگران نیستیم شیپور جنگ نواخته شده است و مردها از نامردها متمایز می شوند، هر چند به کُندی

یامین پور یکشنبه 31 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 09:52 ق.ظ http://www.cafeandisheh.blogfa.com

بسم الله

کامنت شما را در تاملات دیدیم. مطلب شما را خوانده بودم.

در ست فهمیده اید. این شبکه رابطه ی بسیار نزدیکی با افروغ و ابوطالب دارد. حتی شب عید برایشان...
...اگر لازم باشد حرفهای بسیاری برای گفتن دارم.

لمپنهایی مانند ابوطالب که به طرز کاملا بی ادبانه ای منتقدین و معترضین به ابتذال را «کم عقل ها» خطاب کرد(!) کاملا از این شبکه رادیویی برای مطرح کردن خودش سوءاستفاده کرده و می کند و البته شبکه هم به چنین حامی لمپنی در جمع سیاستمداران محتاج است.

خلاصه اینکه به هم میان!

وبلاگ هم بزودی راه می افتد ان شاءالله

کاتب شنبه 6 مرداد‌ماه سال 1386 ساعت 12:52 ق.ظ http://kataba.blogfa.com

پست بالایی مشکلی داشت نتوانستم در آن بگویم
موافقم رفیق
نظرات اقای افروغ در سایتشان هست می نشینیم و نقد می کنیم

رجبی دوشنبه 22 مرداد‌ماه سال 1386 ساعت 10:07 ق.ظ

با سلام خسته نباشید
من از سایت جهان نیوز با شما تماس می گیرم
من مسئول وبلاگ های سایت جهان نیوز هستم
اگر در این وبلاگ مطالب جدیدنوشته شد
لطف کنید آن مطالب را برای ما هم بفرستید
تا با صلاح دید سر دبیربا اسم شما در سایت به ثبت بر سد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد