طراحان «هر روز یک استعفا» در مجلس ششم، به فکر بازگشت افتاده اند

 

خبرگزاری فارس: قربانی نماینده قائنات در نطق پیش از دستور مجلس با بیان این‌که اصلاح‌طلبان پرشور و با دوری از افراط در انتخابات مجلس هشتم شرکت کنند،گفت:البته در این میان، برخی افراطی‌ها که طراح «هر روز یک استعفا» در مجلس بودند نیز امید به بازگشت دارند.

به گزارش خبرنگار امور مجلس خبرگزاری فارس، موسی قربانی سومین ناطق پیش از دستور جلسه علنی امروز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش برخی نمایندگان افراطی مجلس ششم برای تصاحب کرسی‌های مجلس هشتم یادآور شد: شاید لازم باشد به مرور خاطرات تلخی بپردازیم که در مجلس ششم اتفاق افتاد و باعث پدید آمدن مجلس هفتم شد.
وی با طرح این سؤال که چه شده که مجلس ششمی‌ها امیدوار به بازگشت شده‌اند و برای تصاحب مجلس هشتم تلاش می‌کنند؟ خاطرنشان کرد: آن‌ها در همین مجلس نیز برای گذراندن وقت تریبون مجلس هفتم برنامه‌ریزی می‌کنند؛ راستی فکر کرده‌اید اگر دوباره بازگردند چه خواهند کرد؟
نماینده قائنات یادآور شد: کاش فراموش نمی‌کردیم کسانی که با رای مردم به خانه مردم رفته بودند و از جیب مردم حقوق می‌گرفتند، استعفای دست جمعی داده و با طرح هر روز یک استعفا، فضا را متشنج کرده بودند، عجیب این که برای مخالفت با استعفا، افرادی را انتخاب می‌کردند که همان حرف مستعفیان را بزنند.
قربانی ادامه داد: ای کاش فراموش نمی‌کردیم که این نمایندگان در خانه ملت دست به تحصن گروهی می‌زدند و بعضی وزرا و معاونین آن‌ها بعد از ظهرها به خدا قوت آنان می‌آمدند. همین نمایندگان با دعوت از رسانه‌های خارجی حرف‌هایی به آن‌ها می‌زدند که گویا فردا مردم به کمک آن‌ها خواهند آمد و کار نظام را یکسره خواهند کرد، غافل از آن که مردم دست آن‌ها را خوانده بودند.
این نماینده مجلس اظهار داشت: کاش به خاطر داشتیم که روزی از مجلس ششم نگذشت مگر این که نمایندگان به فحاشی به قوه قضائیه، سپاه، شورای نگهبان و دیگر نهادهایی که آن‌ها را منتسب به دولت نمی‌دانستند، نپرداختند.
وی با یادآوری این‌که این نمایندگان برای دفاع از مجرمین تا آستانه تعطیلی مجلس پیش رفتند، تصریح کرد: یادمان نمی‌رود نمایندگان یک استان به جز یک نفر از آنان استعفای دست جمعی دادند، که بعضی از آن‌ها هنوز هم در این مجلس حضور دارند.
نماینده قائنات خاطرنشان کرد: ای کاش یادمان بود وقتی یک نماینده حرف‌های ناشایستی از تریبون رسمی مجلس ایراد کرد، به نمایندگان اصولگرا اجازه تذکر ندادند و وقتی خبرنگاران از نایب رئیس مجلس پرسیدند که چرا به نمایندگان اصولگرا فرصت پاسخ ندادید جواب داد چون گردنم کلفت است.
قربانی با بیان این‌که بعضی از اصلاح‌طلبان تا آنجا جلو رفتند که با سرزنش آقای خاتمی مواجه شدند و پروژه عبور از خاتمی را مطرح کردند،‌ تصریح کرد: اگر مدیریت آقای کروبی در مجلس نبود معلوم نبود بر سر مجلس چه می‌آوردند.
وی با تاکید بر اینکه اصلاح‌طلبان باید از گذشت خود عبرت بگیرند، تاکید کرد: آن‌ها باید با حضور فعال در انتخابات مجلس هشتم، از افراطی‌گری و ساختار شکنی پرهیز کنند تا به سرنوشت گذشته دچار نشوند.
قربانی خطاب به جریان اصولگرا تصریح کرد:‌اصولگرایان باید بدانند که مردم طرفدار آنان هستند اما پیروزی آنان در گرو وحدتشان است. آن‌ها باید از تجربه انتخابات شوراها بهره جسته و راه اتحاد پیشه سازند.
این نماینده مجلس با اشاره به اظهارات مقام معظم رهبری مبنی بر این‌که «صدای عمومی مجلس ششم با خیلی از مبانی و اصول نظام مغایرت داشت»،‌ خاطرنشان کرد: به گفته ایشان، رفتن به سمت تحریم انتخابات، رفتن به سمت استعفای نمایندگان و اعتصاب در مجلس مسائلی بود که قبل از مجلس هفتم وجود داشت و در چنین فضایی مجلس هفتم روئیده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد