طراحان «هر روز یک استعفا» در مجلس ششم، به فکر بازگشت افتاده اند

 

خبرگزاری فارس: قربانی نماینده قائنات در نطق پیش از دستور مجلس با بیان این‌که اصلاح‌طلبان پرشور و با دوری از افراط در انتخابات مجلس هشتم شرکت کنند،گفت:البته در این میان، برخی افراطی‌ها که طراح «هر روز یک استعفا» در مجلس بودند نیز امید به بازگشت دارند.

به گزارش خبرنگار امور مجلس خبرگزاری فارس، موسی قربانی سومین ناطق پیش از دستور جلسه علنی امروز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش برخی نمایندگان افراطی مجلس ششم برای تصاحب کرسی‌های مجلس هشتم یادآور شد: شاید لازم باشد به مرور خاطرات تلخی بپردازیم که در مجلس ششم اتفاق افتاد و باعث پدید آمدن مجلس هفتم شد.
وی با طرح این سؤال که چه شده که مجلس ششمی‌ها امیدوار به بازگشت شده‌اند و برای تصاحب مجلس هشتم تلاش می‌کنند؟ خاطرنشان کرد: آن‌ها در همین مجلس نیز برای گذراندن وقت تریبون مجلس هفتم برنامه‌ریزی می‌کنند؛ راستی فکر کرده‌اید اگر دوباره بازگردند چه خواهند کرد؟
نماینده قائنات یادآور شد: کاش فراموش نمی‌کردیم کسانی که با رای مردم به خانه مردم رفته بودند و از جیب مردم حقوق می‌گرفتند، استعفای دست جمعی داده و با طرح هر روز یک استعفا، فضا را متشنج کرده بودند، عجیب این که برای مخالفت با استعفا، افرادی را انتخاب می‌کردند که همان حرف مستعفیان را بزنند.
قربانی ادامه داد: ای کاش فراموش نمی‌کردیم که این نمایندگان در خانه ملت دست به تحصن گروهی می‌زدند و بعضی وزرا و معاونین آن‌ها بعد از ظهرها به خدا قوت آنان می‌آمدند. همین نمایندگان با دعوت از رسانه‌های خارجی حرف‌هایی به آن‌ها می‌زدند که گویا فردا مردم به کمک آن‌ها خواهند آمد و کار نظام را یکسره خواهند کرد، غافل از آن که مردم دست آن‌ها را خوانده بودند.
این نماینده مجلس اظهار داشت: کاش به خاطر داشتیم که روزی از مجلس ششم نگذشت مگر این که نمایندگان به فحاشی به قوه قضائیه، سپاه، شورای نگهبان و دیگر نهادهایی که آن‌ها را منتسب به دولت نمی‌دانستند، نپرداختند.
وی با یادآوری این‌که این نمایندگان برای دفاع از مجرمین تا آستانه تعطیلی مجلس پیش رفتند، تصریح کرد: یادمان نمی‌رود نمایندگان یک استان به جز یک نفر از آنان استعفای دست جمعی دادند، که بعضی از آن‌ها هنوز هم در این مجلس حضور دارند.
نماینده قائنات خاطرنشان کرد: ای کاش یادمان بود وقتی یک نماینده حرف‌های ناشایستی از تریبون رسمی مجلس ایراد کرد، به نمایندگان اصولگرا اجازه تذکر ندادند و وقتی خبرنگاران از نایب رئیس مجلس پرسیدند که چرا به نمایندگان اصولگرا فرصت پاسخ ندادید جواب داد چون گردنم کلفت است.
قربانی با بیان این‌که بعضی از اصلاح‌طلبان تا آنجا جلو رفتند که با سرزنش آقای خاتمی مواجه شدند و پروژه عبور از خاتمی را مطرح کردند،‌ تصریح کرد: اگر مدیریت آقای کروبی در مجلس نبود معلوم نبود بر سر مجلس چه می‌آوردند.
وی با تاکید بر اینکه اصلاح‌طلبان باید از گذشت خود عبرت بگیرند، تاکید کرد: آن‌ها باید با حضور فعال در انتخابات مجلس هشتم، از افراطی‌گری و ساختار شکنی پرهیز کنند تا به سرنوشت گذشته دچار نشوند.
قربانی خطاب به جریان اصولگرا تصریح کرد:‌اصولگرایان باید بدانند که مردم طرفدار آنان هستند اما پیروزی آنان در گرو وحدتشان است. آن‌ها باید از تجربه انتخابات شوراها بهره جسته و راه اتحاد پیشه سازند.
این نماینده مجلس با اشاره به اظهارات مقام معظم رهبری مبنی بر این‌که «صدای عمومی مجلس ششم با خیلی از مبانی و اصول نظام مغایرت داشت»،‌ خاطرنشان کرد: به گفته ایشان، رفتن به سمت تحریم انتخابات، رفتن به سمت استعفای نمایندگان و اعتصاب در مجلس مسائلی بود که قبل از مجلس هفتم وجود داشت و در چنین فضایی مجلس هفتم روئیده است.

صندوق بین المللی پول: ۱۵ موفقیت اقتصادی دولت نهم

گزارش 8 اقتصاددان از 15موفقیت اقتصادی دولت نهم

 
هشت اقتصاددان صندوق بین‌المللی پول،رشد اقتصادی بالا، افزایش ذخایر ارزی و صادرات غیر نفتی، کاهش بدهی خارجی،آغاز اجرای اصل 44، سیاست کاهش تبعیض، کاهش بیکاری و نرخ سود، افزایش اعتبارات بخش خصوصی و ارزش سهام بورس، خصوصی سازی، توسعه بنگاههای کوچک، تلاش برای حذف یارانه سوخت، ثبات نرخ ریسک سرمایه و مبارزه با پولشویی را 15 عملکرد مثبت دولت نهم ارزیابی کردند.

صندوق بین المللی پول اخیرا" در گزارشی کارشناسی و علمی به تحلیل عملکرد و ارزیابی خود از اقتصاد ایران در دولت نهم پرداخت و ضمن نقد کارشناسی عملکرد اقتصادی دولت و اشاره به موفقیتهای دولت نهم در حوزه اقتصاد به ارائه راه حلهای خود برای حل مشکلات ساختاری اقتصاد ایران پرداخت.

این گزارش توسط گروهی از اقتصاد دانان صندوق بین المللی پول به نامهای "دای تاتا"، "بوناتو"، "زیتک"، "مولا فتینی"، "فرهان"، "جهان یکتا" تهیه شد و "لورنزو پرز" و "اسکات براون" دو کارشناس ارشد صندوق بین المللی پول این گزارش را تصویب و تائید کردند.
گزارش صندوق بین‌المللی پول بیشتر به عملکرد دولت در سال گذشته و پیش بینی آن برای سال جاری معطوف است.

در این گزارش، پیش بینی رشد 6درصدی، افزایش ذخایر ارزی، کاهش بدهی خارجی، رشد صادرات غیر نفتی، آغاز اجرای اصل 44، تمرکز سیاستها بر کاهش تبعیض، کاهش نرخ بیکاری به 2/10درصد، کاهش نرخ سود، افزایش اعتبارات بخش خصوصی، افزایش 5درصدی ارزش سهام بورس، پیگیری خصوصی سازی با قوت بیشتر، توسعه بنگاههای کوچک، تلاش برای حذف یارانه سوخت، ثبات نرخ ریسک سرمایه و مبارزه با پولشویی به عنوان نقاط قوت دولت نهم در سالهای 84 و 85 عنوان شده است.

بنابراین گزارش، نرخ بالای تورم، اتخاذ سیاستهای پولی انبساطی، ثبات نرخ ارز، عدم برنامه ریزی برای جلب اعتماد سرمایه گذاران، برداشت زیاد از حساب ذخیره ارزی، کندی روند اجرای اصل 44، افزایش هزینه های جاری، عدم استقلال بانک مرکزی، رشد نقدینگی و عدم کاهش تعرفه ها از نقاظ ضعف دولت نهم ارزیابی شده است.

متن کامل گزارش را در اینجا بخوانید.