دشمنی ها با رییس جمهور به دلیل اظهار علاقه وی به ارزشهاست

 

خبرنگار رجانیوز گزارش داد، صبح امروز رهبر حکیم انقلاب در دیدار طلاب و روحانیون مشهد با ایشان در صحن امام خمینی حرم امام رضا(ع) به تبیین سیاست های انقلاب جمهوری اسلامی درباره ارتباط و مذاکره با آمریکا پرداختند.

        رهبر-احمدی نژاد

حضرت آیت الله خامنه‌ای در بخشی از فرمایشاتشان با اشاره به اینکه ارزش‌هایی که امام منادی آن بود اما چه بزرگترین دشمنی‌ها از سوی جناح‌های مختلف داخلی و خارجی بویژه استکبارگران قرار گرفت افزودند: امروز در دولت جدید به رغم همه کارشنکی‌ها این ارزش‌ها سخن اول و حرف رایج شده و دولت صریحاً آنرا بیان می‌کند و علت دشمنی‌ها چه کسانی که در داخل و چه در خارج هستند همین است که رئیس جمهور به طور صریح به این ارزش‌ها اظهار عشق و علاقه می‌کند. در داخل نیز، برخی نگاه می‌کنند آنجایی که این ارزش‌ها پاس داشته می‌شود کجاست تا به آن حمله کنند و هر خط و حرکتی که علیه ارزش‌ها باشد این افراد آنرا دوست دارند.

 ایشان سپس به مطرح شدن موضوع مذاکره با آمریکا اشاره کرده و فرمودند: ملاحظه کنید این روزها که بحث مذاکره با آمریکا مطرح شده این افراد چه خوشحالی‌ای می‌کنند و در روز نامه‌هایشان چه می‌نویسند؛ دوستان خارج‌نشین آن‌ها نیز همین طور.

رهبر معظم انقلاب تأکید کردند: آنهایی که خیال می‌کنند جمهوری اسلامی سیاست مستحکم، منطقی و صد در صد قابل دفاع خود در نفی مذاکره با آمریکا را عوض کرده است اشتباه می‌کنند؛ چه مذاکره‌ای!؟ مذاکره با دولت مستکبر زورگویِ توسعه طلبِ استعمارگرِ آمریکا. آنهم در دوره دولت‌مردان و دولت‌زنان کنونی آن که در بی‌پروایی و گستاخی روی همه اسلاف خود را سفید کرده‌اند. ایشان با بیان اینکه چه فرقی میان هیتلر و بوش با جنایاتی که در گوانتانامو و ابوغریب مرتکب شدند وجود دارد، افزودند: آنوقت با همه این جنایت‌ها، طلبکار و مدعی هم هستند و از اینکه یک کشوی مستقل باشد عصبانی می‌شوند.

 مذاکره با این دولت با منطق قوی مردود است و آنچه که مسئولین ما درباره مذاکره گفتند این است که آمریکا به وظایف خود به عنوان اشغالگر عمل نمی‌کند و راه استقرار امنیت در عراق را نه تنها سد کرده است بلکه علیه دولت منتخب عراق نیز توطئه می‌کند تا آنرا سرنگون کند. ما نسبت به مسائل عراق بی تفاوت نیستیم و مسئولین ما می‌خواهند با مسئولین آمریکایی بنشینند و این مسئولیت را به آنها یادآوری کنند.

 ایشان سپس تأکید کردند که مسائل عراق ربطی به آمریکا ندارد، ربطی به ما نیز ندارد ما فقط درباره امنیت عراق مذاکره می‌کنیم.

 رهبر معظم انقلاب در ادامه با اشاره به اینکه قبلاً نیز بحث مذاکره مطرح شده بود که آمریکایی‌ها بد ادایی کردند افزودند: دولت جمهوری اسلامی اعلام کرد برای مذاکره باید درخواست کتبی بدهید و اکنون نیز انگیزه مسئولین وزارت خارجه اینست که مسئولیت آمریکایی‌ها در قبال امنیت عراق را به آن‌ها یادآوری کنند.

 ایشان تأکید کردند: سیاست جمهوری اسلامی در عدم مذاکره با آمریکا تا وقتی که شرایط این دولت استکبارگر، شرایط کنونی است همچنان به قوت خود باقی است.

فقیران را فراموش کنید!

حسن رحیم پور ازغدی
تاریخ : 27/07/1384

                                  عدالت و فقر

تعریف بولدوزvی از عدالت، شاید با عدالت از نوع سوسیالیستی یا مدل استالینی­اش کمی تطبیق بکند اما غیر عادلانه ترین مواجه با عدالت ارائه یک چنین تعریفی از عدالت است، چون عدالتی که اینان می گویند معنی اش این است که عدالت باعث ضرر شده است و نمی گذارد خلاقیت های فردی شکوفا شود. عدالت کلیشه است، عدالت تحمیل از بالا است، عدالت دخالت در نظم خود جوش اجتماعی است، عدالت توزیع مصنوعی ثروت است. اینها حرفهایی است که راجع به عدالت گفتند،‌البته بعضی تعریفها و تعبیرهایی که از عدالت در غرب یا در شرق شده ، واقعی است وقتی می گویند عدالت این است که تمام مردها یک جور کت و شلوار بپوشند، این جور تعریف از عدالت، عدالت احمق هاست، اما عدالتی که انبیا حکمای الهی و عرفا و اولیا راجع به‌آن بحث کرده اند چنین نیست، مواجه اینان با مقوله عدالت بسان برخورد آنهاست با سردرد! و فداکاریهای اتفاقی و موردی را برای او کافی نمی دانند علتش هم این است که عدالت کاملا در نقطه مقابل خود محوری و خود مرکز بینی طرح می شود و لذا یک ایده سختی است، در برابرش به اسم مدرنیزم این همه مقاومت نظری و عملی می شود، به اسم مذهب، مقدس بازی و املی در برابرش مقاومت و مبارزه می شود....
عدالت معنی اش این نیست که اینان باید همه به یک اندازه بخورند ولی عدالت به این معنی هست که یک عده ای از هر دو طرف این بام نیافتند، بنابراین دین برای آخرت آمده است، و به دنیا به عنوان مزرعه آخرت و مقدمه آخرت باید توجه شود، اما به همان اندازه و نه بیشتر، یعنی به اندازه ای که همه ما احتیاج داریم، بالاخره تفریحات سالم احتیاج داریم ، به تغذیه، لباس، همسر، خانه، شغل، احتیاج داریم، ‌انبیا هم آمدند بگویند همه داشته باشند، همه را هم از راه درست وعادلانه بدست بیاورید و با اقتصاد و میانه روی هم مصرف کنید آنهایی که پول دارتر و قوی ترند به ضعیف ترها برسند با لگد روی سرش نزند نگویید حالا که عقب ماندی عقبتر هم بمان، ‌دستش را بگیرید و او را بالا بکشید، این جامعه ایست که انبیاء به دنبال آن بودند....
برای خواندن متن کامل اینجا را زیر کلیک کنید: