تقریبا همه چیز درباره نظامیان متجاوز انگلیسی(۳)

برخورد انگلیس با ما در این گونه موارد

به شهادت تاریخ هرگاه ما از موضع انفعالی برخورد کرده ایم، طرف مقابل نه تنها انعطاف نشان نداده است بلکه از موضع بالاتری برخورد نموده است. آیا این صحیح است که با پایین گرفتن سطح توقعات بر حق خود  زمینه توهین و تحقیر عده ای مدعی تمدن را بر خود فراهم کنیم؟مگر فراموش کرده ایم برخورد دولت انگلیس را با ما هنگام بازداشت غیر قانونی هادی سلیمانپور و نصراله تاجیک -دو دیپلمات کشورمان- که به طور قانونی وارد آن کشور شده و از لحاظ قوانین انگلستان هیچ جرمی مرتکب نشده بودند؟ در آن ماجرا آن ها پس از مدت ها پیگیری تنها اجازه گرفتن وکیل و گفتگوی تلفنی به وزارت خارجه را دادند. از جریان دستگیری کاملا غیر قانونی پنج کارمند سفارت ایران در اربیل عراق توسط هم پیمانان آمریکائی آن ها که هنوز چیزی نگذشته. آیا توانسته ایم با این روش ها ذره ای کار را به نفع خود پیش ببریم؟

نکته ی دیگر اینکه چرا قوه قضائیه به وظیفه قانونی خود در این قبال عمل نمی کند؟ آیا این نظامیان جرمشان سبکتر از آن دو ماهیگیر فرانسوی و آلمانی است که یک سال و نیم پیش به جرم ورود غیرقانونی به آبهای ایران دستگیر شده، پس از مدت کوتاهی محاکمه و برای سه سال روانه زندان شدند؟ اصلا آیا به خاطر داریم که اینان اگر تجهیزات جاسوسی به همراه داشته باشند و طی روند محاکمه مشخص شود که برای این عمل وارد کشور شده اند، طبق قوانین بین المللی به دلیل نظامی بودن باید اعدام شوند؟؟؟ (بماند که در ماجرای قبلی-تیر 48- با سیاست های قاطع دولت محترم وقت، علی رغم محرض شدن همراه داشتن ادوات جاسوسیآنان در عرض سه روز فراری داده شدند).

          و مخلص کلام

مشخص است که با محاکمه فوری این نظامیان و اجرای حکم دادگاه عادل سر و صداها به مقدار بسیار زیادی افت کرده و راه برای اعمال فشار و جنجال و هیاهو برای آزادسازی آنان بسته خواهد شد. دلسوزانه عرض می کنیم که نباید گذاشت روبه صفتان انگلیسی با نیرنگ و حیله  ای که همیشه به آن  معروف بوده اند لکه ننگ دیگری در تاریخ ما به جا گذارند. فکر نمی کنم هیچ ایرانی باشد که نشنیده باشد داستان آن همه حیله و نیرنگ را، ظلم و ستم را، دخالت در امور کشور و استفاده از عناصر وطن فروش برای تاراج منابع ملی را، اشغال جنوب و به خاک و خون کشیدن سلحشوران آن خطه را، و امروز دخالت آنان در انفجارات خوزستان و ناامنی های زابل و زاهدان را.

به راستی همه می دانیم که شهدای تنگستان و دشتستان و فارس و دیگران جان در راه مبارزه با استعمار و استحمار این روباه پیر فدا کردند. آیا رواست که به راحتی از خون آنان بگذریم؟ آیا بر ما نسیت حفظ و حراست راه آن دلیران ملی؟

از این روست که ما نیز همصدا با صدها دانشجویی که دوازدهم فروردین تجمع اعتراض آمیزی مقابل سفارت انگلیس برگزار کرده بودند و بسیج دانشجویی 266 دانشگاه کشور که بیانه ای متقن صادر کردند و همه آزادیخواهان مسلمان و وطن پرستان ایرانی، با صدای رسا اعلام می کنیم که فرزندان سیزده آبان به انقلاب سوم می اندیشند و ازاین روست که تعطیلی لانه فساد شیطان پیر که کسوت سفارت خانه به خود گرفته و اخراج سفیر آن کشور کمترین خواسته وارثان نسل حماسی سوم ایران زمین است.

راستی شما نمی دانید چرا دیگر صدای مرگ بر انگلیس ما را از میان صفوف نماز جمعه و تظاهرات با گوش غیر مسلح نمی توان شنید؟

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد