تقریبا همه چیز درباره نظامیان متجاوز انگلیسی(۱)

        شروع ماجرا

سوم فروردین ماه یکهزار و سیصد هشتاد و شش هجری شمسی؛مرزبانان غیور سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شمال غرب خلیج فارس متوجه حضور دو شناور ناشناس در آب های سرزمینی کشورمان شدند. به خاطر داشتند که همان روز پنج بار دیگر آنان تجاوز کرده و اینان تذکر داده بودند. دیگر درنگ را جایز ندانسته و با اعزام گشتی های خود این دو شناور را که حامل هشت ملوان و هفت تفنگدار نیروی دریایی انگلستان موسوم به نیروهای رویال مارینز بودند، محاصره و دستگیر کردند.و این درحالی بود که بالگرد انگلیسی بر فراز این شناورها در حال پرواز بود...

تجاوزی مسبوق به سابقه

اما این اولین باری نبود که نظامیان انگلیسی به حریم هوایی و دریایی میهن عزیزمان تجاوز کرده اند. خوب به خاطر داریم تیرماه  84  را که سه شناور اتفاقا انگلیسی درست به همین جرم دستگیر شدند.حتی به خاطر داریم که آن نظامیان نه تنها تجهیزات و ادوات جنگی، که وسایل بسیاری مختص جاسوسی به همراه داشتند. می دانید، حتی به خاطر داریم کماندوهای ویژه نیروی دریایی انگلیس (SBS هنگامی که خود را در محاصره نیروهای ایرانی دیدند از شدت ترس کنترل خود را از دست داده و عرشه را با wc فرنگی اشتباه گرفتند!

اما حیف! و صد حیف! که دستگاه وزارت خارجه «فعال!» آن زمان نتوانست نصیحت های پدرانه جک استراو (وزیر خارجه وقت انگلیس) را نشنوده گرفته و علی رغم درخواست های عمومی و دانشجویی برای بازپرسی و محاکمه سربازان عمو بلر را از درهای پشتی فرودگاه مهرآباد به وطن عزیزشان صادر کردند! تا به اصطلاح  «گندش در نیاید!».  ولی موضوع به همین جا ختم نشد و تجاوزات آنان بارها از طریق هوا و دریا تکرار شد، اما از آنجا که جرأت ماندن نداشتند به سرعت فرار می کردند. تا آنروز که بار دیگر در حالی که به خیال خود به بازرسی پنهانی از شناورها و قایق ها مشغول بوندند، ناگهان خود را در چنگ مأموران ایرانی یافتند.

عکس العمل اولیه انگلیسی ها و اقدامات غیر معقول

 اما بشنوید از انگلوساکسون ها که با شنیدن این خبر به شدت برآشفتند. شاید این واقعه را جوابی به تصویب قطعنامه 1747 شورای دست نشانده ی امنیت می دانستند؛ شاید هم فکر می کردند این وزارت خارجه هم  همان وزارت خارجه تیر 84 است؛ اما به زودی دریافتند که « این تو بمیری را تفاوتی بسیار است با تو بمیری های دیگر». وزارت خارجه از همان ساعات اول به ورود غیر قانونی معترض شده و خواستار عذرخواهی دولت بریتانیا شد و وزیر امور خارجه و رئیس جمهور و دیگران مواضع سختی در این قبال گرفتند تا مسئله ی «تو بمیری» به انگلیس تفهیم شود.

خلاصه که برادران انگلیسی شروع کردند به پخش و تاکید بر این شایعه که نیروهای رویال مارینز در آب های عراق دستگیر شده اند تا از این گذر علاوه بر بی گناه جلوه دادن نیروهای خود، ایرانی ها را به تجاوز غیر قانونی به آب های عراق متهم کنند. غافل از اینکه پس از افشای اطلاعات ثبت شده بر مانیتورها و GPS های شناور ها مبنی بر ورود غیرقانونی آنان به شش نقطه از مرز تا عمق 450 متری حریم آب های سرزمینی کشورمان، فی ترنی تنها ملوان زن حاضر در جمع جلوی دوربین ظاهر شده و ورورد غیر قانونی خود و همراهانش را به شمال غرب خلیج فارس تأیید کرده و از ملت ایران عذرخواهی کرد؛ حالا تشکر به خاطر رفتار محترمانه ایرانی ها بماند.حالا نوبت انگلیسی ها بود که خودی نشان دهند.ابتدا به نمایندگی سفارت ایران در بصره حمله شد و گشتی های انگلیسی آنجا را تیرباران کردند.

   سپس درست پس از آنکه سخنگوی وزارت خارجه انگلیس می گوید تا «آزاد شدن ملوانان روابط خود را با تهران به حال تعلیق و رکود در می آوریم»، اخبار ساعت 21 نهم فروردین به نقل از یک مقام آگاه در وزارت خارجه خودمان  اعلام می کند «روابط ایران و انگلیس مدتهاست در حال رکود و تعلیق قرار دارد!». و تا بلر و بکت (وزیر خارجه انگلیس)بیایند به پخش تصاویر ملوان زن خود از شبکه العالم ایران اعتراض کرده و اعترافات او را بر اساس فریب و ساختگی جلوه دهند، توماس سامرز ملوان دیگر نیز همین عمل را تکرار کرد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد