حاشیه های سفر احمدی نژاد به مازندران

دیدار رئیس جمهور با پدر شهید محمود احمدی نژاد

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به مازندران، سفر سه روز رئیس جمهور به استان مازندران یکی از به یادماندنی ترین سفرهای استانی رئیس جمهور در بین 22 استانی بود که احمدی‌نژاد تاکنون به آن سفر کرده است. این سفر علاوه بر دستاوردهای گسترده آن برای مردم این استان، حاشیه‌های جالبی داشت.    
                                     مازندران                                     

*بازار عریضه نویسی در این سفر بسیار گرم بود. آنها در حاشیه محل برگزاری دیدارهای مردمی رئیس جمهور برای مردم نامه می‌نوشتند و در طول این 3 روز درآمد خوبی داشتند. البته خبرنگاران هم طبق معمول، علاوه بر کار خبرنویسی گهگاه به نامه نویسی برای مردم هم مشغول بودند.
*دیدارهای مردمی رئیس جمهور معمولاً با کمی تأخیر انجام می‌شد که علت اصلی آن ازدحام چشمگیر مردم در مسیر تردد احمدی نژاد و هیات همراه بود و اینکه رئیس جمهور سعی می‌کرد سؤال یا درخواست هیچ فردی را بی‌پاسخ نگذارد.
*در یکی از برنامه‌های شبانه رئیس جمهور، یکی از مسئولان در پشت تریبون تعابیر تملق آمیزی را برای احمدی نژاد به کار برد که این کار اعتراض رئیس جمهور را برانگیخت.
*احمدی نژاد در حاشیه یکی از دیدارهای مردمی خود با خانواده یکی از محافظانش که از اهالی آن شهرستان است، گفت و گو کرده و از زحمات محافظانش قدردانی کرد.
*جمعیت حاضر در برخی شهرستانها برای دیدار با رئیس جمهور از جمله کم نظیر‌ترین اجتماعات در طول تاریخ سفرهای استانی بود که شگفتی خبرنگاران همراه رئیس جمهور را نیز برانگیخت.
*رئیس جمهور در شهرستان نکا در میان سخنانش با زنده کردن یاد و خاطره شهدا از دو شهید این شهرستان با ذکر نام تجلیل کرد. یکی شهید حسین غریب عکاس ایسنا که در حادثه سقوط هواپیما c130 به شهادت رسید و دیگری شهید محمود احمدی‌نژاد که هر دو از اهالی این شهرستان بودند.
*پدر شهید محمود احمدی نژاد در صف اول استقبال‌کنندگان از رئیس جمهور در شهرستان نکا بود که به محض ورود رئیس جمهور به مصلای این شهر، نامه‌اش را به دست او رساند.
*16 آذر روز دانشجو، مصادف با سومین روز سفر احمدی نژاد به مازندران بود که رئیس جمهور در اجتماع پر شور مردم آمل که به شیفتگی به علم و فرهنگ شهره‌اند، به تجلیل از نقش عالمان عامل و آرمانگرا پرداخت.
*خبرنگاران محلی مازندران که اولین بار بود با چنین سفر پرمشغله و فشرده‌ای مواجه می‌شدند، در اظهارات و اخبار خود بارها شگفتی خود را از پرکاری فوق العاده رئیس جمهور و هیات همراهش ابراز داشتند.
*خبرنگاران خبرگزاری‌ها که در همه سفرها، به همراه رئیس جمهور عازم استانها می‌شوند، این بار به دلیل برخی ناهماهنگی‌ها از انعکاس برخی اخبار و رویدادها باز ماندند. این ناهماهنگی باعث شد که در روز دوم سفر، خبرنگاران خبرگزاری‌ها فقط موفق شوند به صورت مستقیم به دیدار رئیس جمهور با مردم یکی از شهرستان‌ها برسند؛ در حالی که در آن روز احمدی نژاد 6 دیدار مردمی داشت.
*در شهرهای رامسر-تنکابن-نوشهر- چالوس و نور بحث استان شدن غرب مازندران بسیار گرم بود؛ به گونه‌ای که مردم پیش از ورود رئیس جمهور شعارهایی را برای اعلام خواسته خود در مورد استان شدن غرب مازندران تمرین می‌کردند.
* خواسته کارگران کارخانه فرش البرز در بابلسر، منجر به سوال جدی رئیس جمهور از استاندار شد که حکایت از نارضایتی احمدی نژاد از عملکرد برخی مسئولان استانی داشت.
* پس از سخنان احمدی نژاد در شهرستان‌های مختلف مازندران در مورد شوراهایی که باید خادم و پاسخگوی مردم باشند، عموم مردم یکپارچه شعار می‌دادند که شوراها اینگونه نیستند که رئیس جمهور هم به مردم تأکید می‌کرد که در انتخابات پیش رو کسانی که انتخاب کنید که دارای این خصلتها باشند.
* در یکی از شهرستانها یکی از مردم پوستری از عکس احمدی‌نژاد را به دست خود وی رساند تا آن را امضا کند که احمدی نژاد هم چنین کرد.
* اغلب تصمیماتی که رئیس جمهور برای شهرستان‌های مختلف اعلام کرد آرزوهای چندین و چند ساله مردم آن شهرستان بود. برخی از این تصمیمات عبارت بودند از جواز تغییر کاربری زمینها، ورود صنایع بزرگ به مازندران، رفع مشکل چندین ساله کارخانه نساجی مازندران و آزادسازی ساحل از دست ادارات و ارگانها به نفع مردم.
*در شهرستان محمود آباد، دانشجویان پلاکاردهایی در دست داشتند که در آن بر لزوم ایستادگی احمدی نژاد در مقابل مافیای قدرت و ثروت تأکید شده بود که رئیس جمهور هم با مشاهده این پلاکاردها تنها در همین شهر سخنانی در مورد کارشکنی مافیای قدرت و ثروت در مقابل عدالت گستری به میان آورد و تأکید کرد: دولت تا ریشه کن کردن فساد و تبعیض از پای نخواهد نشست.
* در قائم‌شهر که آخرین دیدار مردمی رئیس جمهور پیش از جلسه دولت در آن بود، مردم پیش از آنکه احمدی نژاد جمله خود را در مورد ایستادگی در مقابل زورگویان به پایان برساند، یکپارچه شعارهای انقلابی علیه استکبار جهانی سرمی‌دادند که رئیس جمهور درباره این حرکت خودجوش مردم خطاب به قائم شهرها گفت: "شما دیگر خیلی سوپرانقلابی هستید".

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد