بسیج مدرسه عشق

در ایامی که بتازگی هفته بسیج را پشت سر گذاشته ایم آشنایی با یک بسیجی نمونه بی مناسبت نمی نماید.

       مهندس "محمد صادق قائمی"از دانش آموختگان‌مدرسه عشق یابسیج است که اکنون به‌عنوان یکی از مدیران پر تلاش استان مرکزی درسنگر فرهنگی فعالیت می‌کند.

صادق تازه پشت لب سیاه کرده بود که از طریق یکی از پایگاههای بسیج اراک وارد مدرسه عشق شد و در کوتاه زمان به‌عنوان عضو فعال این نهاد شناخته شد.

بسیج-کانون بسیج شهدای بوستان

او در سال ‪ ۱۳۴۹‬در شهر آبادان چشم به جهان گشود، تحصیلات خود را تا سال سوم ابتدایی در آبادان گذراند و پس از آن به همراه خانواده به‌اراک عزیمت کرد.

صادق بقیه دوران تحصیلی خود را تا دیپلم دراراک سپری کرد و پس از آن در رشته مهندسی عمران دانشگاه علم و صنعت تهران پذیرفته شد.

صادق در سن نوجوانی و دراوایل جنگ تحمیلی در پی حوادث ناشی ازآتش سوزی در پالایشگاه آبادان پدر خود را از دست داد و برادر بزرگش نیز درجریان جنگ تحمیلی به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

صادق کوچکترین عضو خانواده بود، با مرگ پدر، و شهادت برادر بزرگتر، بار سنگین‌تری بردوش او نهاده‌شد بااین وجوداو هرگز از فعالیت خود در پایگاههای بسیج کم نکرد، بلکه تلاشهای خود را فزونی داد.

پانزده سال بیشتر نداشت که به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام‌شد و عرصه‌ای تازه را برای فعالیت و دفاع از میهن اسلامی برگزید.

صادق برغم مسوولیت‌ها و فعالیت‌های مختلف به‌تحصیلات خودادامه داد و وارد دانشگاه علم و صنعت تهران شد و علاوه برفراگیری دانش به‌عنوان یک فعال بسیج دانشجویی مطرح بود.

او در خصوص روزهای شهادت بردارش می‌گوید: برادرم در سال ‪ ۱۳۶۴‬در عملیات والفجر هشت به درجه شهادت نایل آمدو ابتدا جزو مفقودالاثرها بود ، هر چند همرزمانش دیده بودند که به شهادت رسیده ولی جنازه‌اش تا سال ‪ ۷۶‬پیدا نشد.

وی می‌گوید: بعد از جنگ شرایط جامعه طوری شد که همه دستخوش تغییر شدند و برخی از انگیزه‌های اول انقلاب به فراموشی سپرده شد.

قائمی معتقد است: اگر ما بتوانیم انگیزه‌های آن دوران را تعمیم‌دهیم و از ایثار بسیجیان استفاده کینم، کارها، بسیار بهتر به سامان می‌رسد.

او که اکنون مدیر کل نوسازی مدارس استان مرکزی است، می‌گوید : دولت نهم اعتبارت خاصی ( حدود چهار میلیارد دلار ) را برای مقاوم‌سازی مدارس تخصیص داده و فرصتی را در اختیار آموزش و پرورش قرار داده که شاید تا پنجاه سال دیگر هم‌این فرصت تکرار نشود واجرای این طرح مهم انگیزه‌ای بسیجی می‌خواهد.

وی به عنوان یک مدیر ماموریت اصلی خود را ارتقا وضعیت فضاهای آموزشی و جبران کمبود اینگونه فضاها می‌داند و می‌گوید: برنامه‌ریزی داخلی ، بازبینی در سیستم مالی و مناقصه‌گذاری ، تغییر در سیستم نظارت وطراحی فنی با هدف کنترل بهینه پروژه‌ها، ارتقای کیفیت و اخذ استاندارد ایزو ‪ ۹۰۰۱‬از برنامه های تدوین شده برای دستیابی به این هدف است.

او از سال ‪ ۷۳‬تاکنون، در پستهای مدیریتی‌شهرداری منطه ‪ ۱۴‬تهران، قرارگاه بازسازی سپاه ، استانداری مرکزی، معاونت شرکت شهرکهای صنعتی استان ، مجری طرح‌های عمرانی دانشگاه علوم‌پزشکی، معاون عمران مسکن سازمان امور جانبازان و بنیاد شهید و امورایثارگران انجام وظیفه کرده و اکنون به عنوان مدیر کل نوسازی مدارس استان مشغول خدمت است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

نظرات 1 + ارسال نظر
!o!...!o! یکشنبه 12 آذر‌ماه سال 1385 ساعت 12:27 ق.ظ

بد نبود. با اینکه چند روز بیشتر نیست راه انداختین!
موفق باشین

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد